(انواع آيت الله؟!)نوشته ر

ساخت وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیمحضرت فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) تجلی نور الهی است که در همه عوالم هستی درخشش دارد و در عرصه قیامت و روز محشر نور فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) جلوه ای دیگر دارد که بغیر از ایمه معصومین (عَلَیهِمُ السَّلامُ) و برخی از انبیاء  کسی  توان دیدن  آن را ندارد. ** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی ********************************************** #مرحوم علامه سید محمد حسن میر جهانی(ره) در کتاب جُنّةُ العاصِمَة در باره آفرینش نور مقدس حضرت زهرا (سَلامُ اللهِ عَلَیها) ذیل حدیث هفتم  چنین می گوید:در کتاب دهم بِحارُالأَنوار و کتاب نُزهَةُ الأَبرار تألیف محدث جلیل سید_هاشم_بحرینی و کتاب معانی الاخبار شیخ صدوق علیه الرحمه به سند خود از سَدیر صَیرفی از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که:«َ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) خُلِقَ نُورُ فَاطِمَةَ (س) قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ الْأَرْضَ وَ السَّمَاءَ فَقَالَ بَعْضُ النَّاسِ یَا نَبِیَّ اللَّهِ فَلَیْسَتْ هِیَ إِنْسِیَّةً فَقَالَ فَاطِمَةُ حَوْرَاءُ إِنْسِیَّةٌ قَالُوا یَا نَبِیَّ اللَّهِ وَ کَیْفَ هِیَ حَوْرَاءُ إِنْسِیَّةٌ قَالَ خَلَقَهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ نُورِهِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ آدَمَ إِذْ کَانَتِ الْأَرْوَاحُ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ آدَمَ عُرِضَتْ عَلَى آدَمَ قِیلَ یَا نَبِیَّ اللَّهِ وَ أَیْنَ کَ (انواع آيت الله؟!)نوشته ر...
ما را در سایت (انواع آيت الله؟!)نوشته ر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2nasimemarefata بازدید : 247 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 23:29

***نسیم معرفت*** بسم الله الرحمن الرحیمانقلاب اسلامی ایران حسینیّ الحدوث و حسینیِ البقاء می باشد . قوله تعالی: «الَّذینَ أُخرِجوا مِن دِیارِهِم بِغَیرِ حَقٍّ إِلّا أَن یَقولوا رَبُّنَا اللَّهُ  وَلَولا دَفعُ اللَّهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمَت صَوامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَواتٌ وَمَساجِدُ یُذکَرُ فیهَا اسمُ اللَّهِ کَثیرًا  وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ  إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ *الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ  وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ . «کسانی که (توسط ستمگران و حاکمان جور) از خانه ها و شهر های خود به ناحق اخراج و رانده شدند، جرم و گناهشان جز این نبود که می گفتند پروردگار ما خدای یکتا است و اگر خداوند بعضی  از مردم را بوسیله برخی دیگر دفع نکند، دَیرها و صومعه ها و معابد یهود و نصاری و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می شود ویران می گردد و خداوند قوی و شکست ناپذیر است. همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم نماز را برپا می دارند و زکات می دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند و پایان همه کارها از آن خداوند است. (سوره حج، ایه 40 و 41)   یکی از آرزوهای مردم مسلمان ایران و همه کسانی که در عرصه دین و اسلام و قرآن و احیاء شعائر دینی و امر به (انواع آيت الله؟!)نوشته ر...
ما را در سایت (انواع آيت الله؟!)نوشته ر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2nasimemarefata بازدید : 221 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 23:29

  ***نسیم معرفت*** *** هیچ حیوانی همانند انسان محتاج تربیت نیست+امام خمینی بسم الله الرحمن الرحیم جهاد با نفس، جهاد اکبر کشور ما و ملت ما احتیاج به سازندگی دارد. سازندگیهای روحی مقدم بر همه سازندگیهاست. جهاد سازندگی از خود افراد باید شروع بشود و خودشان را بسازند و با شیطان باطنی جهاد کنند که این جهاد منشأ همه جهادهایی است که بعد واقع می‌شود. انسان تا خودش را نسازد نمی‌تواند دیگران را بسازد و تا دیگران ساخته نشوند، نمی‌شود که کشور ساخته بشود. جهاد سازندگی از خود آدم باید شروع بشود. جهاد نفس، جهاد اکبر است. برای اینکه همه جهادها اگر بخواهد نتیجه داشته باشد و بخواهد انسان در جهادها پیروز بشود موکول به این است که در جهاد نفس پیروز باشد.اگر انسانها توجه به خودشان داشته باشند، جهاد نکرده باشند با شیطان خودشان، اینها واحد واحدهایی هستند که علاوه بر اینکه نمی‌توانند اصلاح جامعه را بکنند، فساد هم در جامعه می‌کنند. همه فسادهایی که در عالم واقع می‌شود، برای این است که آن جهاد واقع نشده؛ آن جهاد اکبر واقع نشده. تمام این گرفتاریهایی که بشر دارد از دست خود بشر دارد. بشر است که به بشر جنایت وارد می‌کند. سایر موجودات، سایر حیوانات ولو سبع هم باشند، آن قدری که بشر جنایت می‌کند آنها نمی‌کنند. این بشر است که چون اصلاح نشده است و جهاد سازندگی نکرده است، این از همه حیوانات سَبُع تر است. هیچ سَبُعی(در (انواع آيت الله؟!)نوشته ر...
ما را در سایت (انواع آيت الله؟!)نوشته ر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2nasimemarefata بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 23:29

** نامه استاد داود طیب زاده مشکین شهری اردبیلی برای آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی بسمه تعالی محضر مبارک جناب مستطاب   حضرت آیت الله سید سعادت میر قدیم لاهیجی دام عزهبا نهایت احترام به استحضار می‌رساند اینجانب داوود طیب زاده از نوادگان خاقانی شیروانی  شاعر و ادیب 76 ساله آذربایجان که عمری در تدریس و تالیف آثار و تحقیق و تفحص در تاریخ تمدن و معارف اسلامی مصروف داشته ام اخیرا به تجزیه و تحلیل عقائد عرفا، فضلا، فلاسفه و سخنوران و پیشوایان مکاتب و مشارب اشتغال دارم حاصل تحقیقات و پژوهش‌های علمی و عملی خود را در قالب 25 جلد آثار منظوم و منثور به زبان‌های عربی و فارسی و ترکی جمع آوری کرده و ذوق سرشاری در مباحث ادبی و فلسفی دارا بوده و دل به این وادی نموده ام و در خوشنویسی نیز کار کرده و در صدد نوشتن کل قرآن کریم هستم و از شاهکارهای اینجانب منظوم و ترجمه دیوان حافظ به زبان ترکی و تسلط به اشعار در سبکهای مختلف و رکورد شکن شعری از حیث ابیات می‌باشد و در این راستا بخاطر تلاش وافر و زحمات طاقت فرسا و گذر اتمام عمر راهکار و پیشنهادات برای نشر و چاپ اثر منظوم و منثور اینجانب هستم و از پیشنهادات حضرتعالی در پیشبرد نشر آثار دست مساعدت و یاری را داریم و ان شا الله در صورت توفیق و فراهم بودن زمینه مایلم به استان قم رسیده و از نزدیک از حضرات دیدار و از محضر مبارکتان بهره ها برد (انواع آيت الله؟!)نوشته ر...
ما را در سایت (انواع آيت الله؟!)نوشته ر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2nasimemarefata بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 23:29

***نسیم معرفت***   .... برای کلمه حق در لغت  ،معانی گوناگونی ذکر شده که عبارتند از :  ثابت و استوار - موجود ثابت و پابرجا-  کمال - کمال مطلق - کار حتمی و قطعی و واقع شدنی-عَدل و عدالت-  سلطنت - قطع و یقین - تدبیر - نصیب وبهره و منفعت-  مال و دارایی . در کتاب لِسانُ العَرَب درباره معنای کلمه حق چنین آمده است : اَلحَقُّ نَقیضُ الباطِل . یعنی حق نقیض و ضد و مقابل باطل است.  البته به نظر می رسد که منظور از نقیض در اینجا به معنای عام و اعم است نه معنای اصطلاحی منطقی(نَقیضُ کُلِّ  شَئِِ رَفعُهُ ) که در منطق آمده است . مراد صاحبِ کتاب لِسانُ العَرَب از این عبارت : اَلحَقُّ نَقیضُ الباطِل ، نظر مصداقی و واقعیت خارجی و ظهور و بروز عینی حق است به  این معنا که حق پایدار است و باطل ناپایدار لذا حق وباطل نقیض و یا ضد هم هستند.  کلمه حق در علوم و اصطلاحات مختلف ( اصطلاح فقهی و حقوقی و کلامی و فلسفی و عرفانی و منطقی و لغوی و...)  بکار گرفته می شود و معناهای مختلفی دارند ولی نقطه مشترک همه آن ها همان معنای ثُبوت است لکن این ثبوت به اَشکال مختلف ظهور پیدا می کند .مثلا حق در اصطلاح فقه وحقوق  به معنای ثبوتِ اختصاص و سلطه و سلطنت و تسلُّط  نسبت به یک چیزی است. مثلا آقای زید نسبت به فلان شئ حق دارد یعنی این شئ مال اوست و اختصاص به او دارد  و او مالکیت و تسلط و سلطنت بر آن دارد و.... د (انواع آيت الله؟!)نوشته ر...
ما را در سایت (انواع آيت الله؟!)نوشته ر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2nasimemarefata بازدید : 238 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 23:29

بسم الله الرحمن الرحیم ** با تنبلی و تن پروری کسی به جایی نمی رسد... آدمی باید در امورات زندگی خود سعی و تلاش کند و جهت رشد و موفقیت در امور مادی و معنوی  با همت عالی گام بردارد و کَلّاش و وِلگرد نباشد . هیج کس با خوابیدن و تنبلی و سُستی و کَلّاشی و  وِلگردی به جایی نمی رسد . شاعر گوید : تنبلی آرَد به چشمان تو خواب می شود آینده ات یکسر خراب خداوند در سوره نَجم آیه 39 چنین فرمود : وَ أَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعی‏    و اینکه برای انسان بهره ای جز سعی و کوشش او نیست . آدمی برای موفقیت و رشد در امورات زندگی خود نیازمند نشاط و امید و آرزو  است و انسان نامید و افسرده و بی حال به جایی نمی رسد . کسی که می خواهد قُلّه بلندی را فتح کند حتما باید با  نشاط و روحیه عالی و با آرزوی رسیدن به بلندای قله ، کوشش و تلاش نماید . در زندگی ما قُله های زیادی است که جز با صبر و حوصله و سعی و تلاش و نشاط و امید ، فتح نخواهد شد .  رمز موفقیت مردان و زنان نامدار و بزرگ در این است که با همت عالی از داشته های خود به بهترین وجه  استفاده کردند تا به ناداشته ها رسیدند . شاعر گوید : همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند ** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی   ** قدرداشته هایمان را بدانیم و حسرت ناداشته هارانخوریم+نسیم معرفت (انواع آيت الله؟!)نوشته ر...
ما را در سایت (انواع آيت الله؟!)نوشته ر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2nasimemarefata بازدید : 217 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 21:57

بسم الله الرحمن الرحیم ** دعا یکی ازنیازهای واقعی وفطری بشراست ... دعا و راز ونیاز با حضرت پروردگار یکی از نیازهای واقعی و فطری بشر است . همانطوری که انسان جهت حیات و ادامه زندگی خود نیاز به آب و هوا و غذا و ... دارد ، حیات روحی و معنوی انسان نیز بواسطه دعا و نیایش به پیشگاه خداوند متعال تأمین می گردد . دعا در صفای باطن و رُشد و تکامل روحی و اخلاقی و تنویر و نورانیت اَفکار و دل آدمی تأثیر بسزایی دارد....با کمال تأسف باید اظهار داشت که بشر امروز که به زرق و برق و مَظاهر و جلوه های فریبنده دنیا سرگرم و مشغول گشته از حلاوت و شیرینی دعا و راز ونیاز یا محروم است ویا اینکه کمتر به آن می پردازد. تنها راه آرامش و سعادت بشریت بازگشت حقیقی به درگاه الهی و ارتباط دایمی با پروردگار عالم است. ...دعا در واقع ارتباط و پیوند بین عبد ومعبود و خالق و مخلوق و نیازمند به بی نیاز مطلق است . بشر با همه داشته هایش هیچگاه به مقام بی نیازی نمی رسد و اگر ما به کسی که مال واموال و دارایی زیاد دارد به عنوان غنی وبی نیاز تعبیر می کنیم  به جهت مقایسه با کسانی است که از چنین امکاناتی برخورددار نیستند و گرنه ثروتمندترین آدم ها در دنیا در واقع گداترین آدم ها است زیرا هیچ چیزی از اموال ودارایی ها را که در اختیار دارد از آن او نیست و حتی وجود خود او نیز از آن او نمی باشد  بلکه وجود او و همه آنچه را که در اختیار دارد (انواع آيت الله؟!)نوشته ر...
ما را در سایت (انواع آيت الله؟!)نوشته ر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2nasimemarefata بازدید : 212 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 21:57